Biedronka

Pobierz aplikację i oszczędzaj!

biedronka home

Twój sklep

Wybierz swój sklep
i sprawdź aktualną ofertę

Twoje ostatnie lokalizacje:

    Centrum prasowe

    27.06.2019

    Daj swoim ubraniom drugie życie z Biedronką i Vanishem

    Aż 2,5 mln ton tekstyliów jest wyrzucane w Polsce każdego roku, a tylko ok. 32% Polaków oddaje swoje nienoszone już ubrania potrzebującym. Teraz można to zmienić – dzięki akcji „Daj swoim ubraniom drugie życie”, prowadzonej przez Biedronkę i producenta odplamiaczy Vanish. W jej ramach niepotrzebne, ale nadające się do użytku ubrania można przynieść do 300 sklepów sieci Biedronka w całej Polsce i wrzucić do specjalnego kontenera. Po wypraniu zostaną one przekazane podopiecznym Caritas.

    - Prowadzimy z Caritas wiele wspólnych akcji, kierowanych do różnych grup potrzebujących, w tym dzieci czy seniorów. Tym razem stawiamy na ekologię – w szafach wielu osób znajdują się ubrania których nikt już nie nosi. Zamiast  wyrzucać, warto je oddać komuś, komu jeszcze się przydadzą, a nawet sprawią radość – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR sieci Biedronka.

     

    Akcja „Daj swoim ubraniom drugie życie” będzie prowadzona od 27 czerwca do 25 lipca w wybranych 300 sklepach Biedronka w całej Polsce. Aby wziąć w niej udział, wystarczy niepotrzebne ubrania wrzucić do różowego kontenera, oznaczonego jej logotypem. Ubrania zostaną wyprane przez firmę Reckitt Benckiser, producenta odplamiaczy Vanish, a następnie przekazane Caritas. Regulamin akcji i pełna lista sklepów znajdują się na stronie www.vanish.pl/drugiezycie

    Zbiórkę ubrań wspiera kampania w głównych stacjach telewizyjnych – są to 10-sekundowe informacje o akcji, towarzyszące spotom promującym produkty do prania. „Za dużo? Niepotrzebne? Daj swoim ubraniom drugie życie – razem z Vanishem. Włóż je do różowego kontenera w wybranych sklepach Biedronka, a Vanish zadba, by trafiły do potrzebujących” – zachęcają spoty.

     

    Współpraca Biedronki z Caritas

    Biedronka od ponad dekady wspiera różnorodne akcje Caritas Polska w ramach takich inicjatyw, jak: pikniki rodzinne „Bądźmy razem” (70 tys. upominków dla dzieci w 2018 r.), paczki dla osób samotnych i chorych, zbiórki żywności (ponad 590 ton w 2018 r.) czy od 2018 r. karta „Na codzienne zakupy” (w sumie ponad 10 tys. seniorów otrzymało wsparcie w codziennych wydatkach na żywność, obecnie trwa 2. edycja programu).

    Wspólnie z Caritas Biedronka przeciwdziała też marnowaniu żywności, w ramach programu „Spiżarnia Caritas”, który polega na przekazywaniu przez sieć niesprzedanych, ale pełnowartościowych artykułów spożywczych. Są one przekazywane bezpośrednio ze sklepów, na zasadzie darowizny. Wśród nich znajdują się te z bliskim terminem przydatności do spożycia, z uszkodzonym opakowaniem, a także dojrzałe owoce i warzywa. Produkty są wykorzystywane do przygotowywania posiłków w jadłodajniach i stołówkach oraz paczek żywnościowych w punktach wydawania żywności dla osób potrzebujących.

    BIURO PRASOWE
    Tel: 0 696 77 22 13, e-mail: media@jmpolska.com

    Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92 proc. produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

    Powrót do aktualności